Garantier

Vores kunder nyder godt af følgende eOptik.dk-garantier.

  • Originale produkter - Vi tilbyder 100% originale produkter. Vi er officielle forhandlere af de fleste af de solgte mærker. (Garanti for originale produkter)
  • Prisgaranti - Vi forsøger at tilbyde de mest overkommelige priser i Danmark for vores produkter. (100% prisgaranti)
  • Returneringsgaranti - kontaktlinser, opløsninger og øjendråber tilbyder vi 30 dage garanti uden spørgsmål. Solbriller og briller kan du returnere inden for 14 dage fra den dag, hvor du modtager de købte varer. (Returneringsgaranti)

1. Garanti for originale produkter

De mærkevarer, vi tilbyder, er 100 % originale fra verdens største producenter af kontaktlinser, optiske stel og solbriller. Producenterne er anerkendte virksomheder fra Vesteuropa og USA med årtiers erfaring og omfattende forskning inden for dette område.

Produkterne sendes i fabrikslukket emballage med en brochure vedlagt. Vi leverer kun produkter, der markedsføres af producenter i flere lande rundt om i verden, dvs. afprøvede og testede produkter.

Kvaliteten af produkterne er garanteret af producenten. Vi er officielle forhandlere af de fleste af de solgte mærker og tilbyder 100 % returret for produkternes ægthed.

2. 100% prisgaranti

Vi forsøger at tilbyde de mest overkommelige priser i Danmark for vores produkter og opdaterer konstant vores priser for at afspejle de mulige laveste priser på markedet eller for vores forventninger. Hvis du finder de produkter, du gerne vil købe hos os, billigere på en anden dansk hjemmeside, bedes du kontakte os for at få en kredit på 100% af prisforskellen. (Dette sikrer, at vi automatisk forbliver den billigste løsning. Tak, fordi du holder øje med markedet for os).

Denne garanti gælder kun for linser, opløsninger, øjendråber, stel, solbriller, der er tilgængelige på vores hjemmeside, og som kan købes hos en dansk optiker eller på en hjemmeside til en pris, der er lavere end vores, før du foretager et køb. Skriv en e-mail til os på kundeservice@eoptik.dk med de produkter, du er interesseret i at købe, og linket til konkurrenten, så sender vi dig en kuponkode, som du kan bruge, når du afgiver ordren.

Hvordan kan vores produkter være så billige? Faktisk er kontaktlinser, forbrugsvarer, stel og solbriller billige. Du har ganske enkelt betalt alt for meget i mange år, bare for at dække din gamle forhandlers høje omkostninger. Vi har systematisk skrabet de fleste af vores driftsomkostninger væk gennem automatisering, redesign af processer og massive indkøbsvolumener for at kunne tilbyde dig de lavest mulige priser. Vi mener, at en sådan effektivitet er fremtiden for detailhandel med øjenpleje.

Hvordan kan du drage fordel af 100% prisgaranti? Hvis du inden for en uge efter, at du har bestilt hos os, finder de samme produkter på en anden hjemmeside i Danmark, som er på lager og har en lavere pris end vores, kan du sende en e-mail til kundeservice@eoptik.dk med dit ordrenummer og URL'en på den hjemmeside, hvor du finder den lavere pris.

Hjemmesiderne skal være i drift i Danmark, fungere korrekt, og prisen skal være den, du ser ved at gå direkte ind på hjemmesiden og ikke via Google Shopping eller en anden prissammenligningshjemmeside.

I ovenstående tilfælde vil vi, efter at have vurderet de oplysninger, du har givet os, tilbyde en kuponkode for prisforskellen, som du kan bruge på din næste ordre. Beløbet på kuponkoden vil være forskellen mellem den pris, du fandt og sendte os på ovennævnte måde, minus det beløb, du betalte for produktet i vores butik.

eOptik forbeholder sig retten til at afgøre forskellen og gyldigheden af refusionen.

Andre betingelser, der gælder

  • En kunde kan bruge prisgarantien op til 3 gange om året for køb af kontaktlinser, opløsninger, øjendråber og inden for grænsen for personligt forbrug.
  • For solbriller og briller kan prisgarantien bruges op til 1 gang om året.

For at anmode om en kuponkode skal du sende en e-mail til kundeservice@eoptik.dk og vedlægge følgende:

  • detaljer om det/de pågældende produkt(er): mærke, type, emballage, parametre;
  • linket til det produkt, hvor du fandt en lavere pris;
  • Dit ordre-id hos os

3. Returneringsgaranti

Når det gælder kontaktlinser, opløsninger og øjendråber, tilbyder vi 30 dage garanti uden spørgsmål til alle vores kunder. For at refundering kan finde sted, skal de returnerede varer være uåbnede, ubrugte, emballagen skal være ubeskadiget, og der skal være tilstrækkelig holdbarhed tilbage.

Retten til annullering, refusion og ombytning gælder ikke for levering af produkter, der ikke er egnede til returnering på grund af sundhedsbeskyttelse eller hygiejniske årsager, hvis de er åbnet af dig efter levering, eller som efter levering er uadskilleligt blandet med andre varer; og til levering af varer, der kan forringes eller udløbe hurtigt. Vi definerer acceptabel holdbarhed som 6 måneder eller mere (så længe vi har sendt varer til dig med mindst 12 måneders holdbarhed).

Returnering af varerne sker på dine egne omkostninger. Vi refunderer de oprindelige omkostninger, du har betalt for varerne, samt forsendelsesomkostningerne, hvis du returnerer en hel ordre. Hvis du kun returnerer nogle, men ikke alle varer fra en ordre, refunderer vi dig de omkostninger, du har betalt for de relevante varer.

Vi iværksætter tilbagebetalingen inden for 2-3 arbejdsdage eller mindre via det samme betalingsmiddel, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet. Under alle omstændigheder vil du ikke blive pålagt nogen gebyrer som følge af en sådan refusion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller du har fremlagt bevis for at have sendt varerne tilbage, alt efter hvad der er tidligst.

I tilfælde af solbriller og briller kan du returnere dem inden for 14 dage fra den dag, hvor du modtager de købte varer (eller sidste forsendelse, hvis det drejer sig om varer eller flere varer, der leveres separat).

Du skal informere os om din beslutning om at annullere din ordre. Du kan indsende din anmodning i henhold til de instruktioner og formularer, der er tilgængelige på vores hjemmeside, eller ved at kontakte os via e-mail. For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse, inden fortrydelsesfristen på 14 dage er udløbet, og sender varerne til os inden for 5 arbejdsdage derefter.